Vörös foltok a bőrön az injekció beadása után, Véralvadásgátló: ekkor forduljon orvoshoz


Ez normális reakció, mely az idővel elmúlik. Arra figyeljen az öninjekciózásnál, hogy mindig alaposan tisztítsa meg a kezelendő bőrfelületet, valamint minden nap változtassa a beadás helyét!

vörös foltok a bőrön az injekció beadása után

Fontos továbbá NE légtelenítse a fecskendőt! Duzzanat, csekély elszíneződés gyakran az egyéni érzékenység, a helytelen technika, illetve eltalált kis véna miatt következhet be. Érdemes azonban tudni, hogy néha allergiás reakciót is jelezhet a bőrelváltozás, azonban ez nagyobb kiterjedésű, több centiméter átmérőjű lehet.

vörös foltok a bőrön az injekció beadása után

A régebbi típusú véralvadásgátlók allergiás reakciót válthatnak ki Forrás: EgészségKalauz Szerencsére az injekciózást nem kell sokáig alkalmazni, rövid idő után orvossal egyeztetve szájon át szedhető készítményekre át lehet térni.

Hajhullás Páran panaszkodnak arra, hogy mióta véralvadásgátló terápiában részesülnek, fokozott hajhullással küzdenek. Ez igazából ritka mellékhatás, ami főleg a régebbi típusú kumarin származékoknál jelentkezik.

vörös foltok a bőrön az injekció beadása után

A probléma tekinthető normálisnak is, ám ha valakinél súlyosabb vörös foltok a bőrön az injekció beadása után indul meg, úgy érdemes orvoshoz fordulni, aki egyrészt más készítményt írhat elő a NOAC szerek esetén nem fordul elő fokozott hajhullás, ezért az extrém kumarin-okozta hajhullás esetén a NOAC- ot fel lehet írni TB támogatássalmásrészt laborvizsgálatot javasol.

Erre azért van szükség, mert előfordulhat, hogy a terápia következtében vérszegénység, vashiány alakult ki a készítmény provokálta vérzések miatt. Emiatt előfordulhat, hogy a vérzések kicsit lassabban állnak el, illetve sérülés esetén könnyebben alakulnak ki kékes-lilés foltok a bőrön pl.

Mitől és hogyan védenek a véralvadásgátlók?

Miután már elhelyezte a biztonsági hengert az injekciós tű köré lásd a további ábrákat. A kupak eldobható. Ne próbálja eltávolítani a fecskendőből az injekció beadása előtt, mivel ezzel a gyógyszer egy részét is elveszítheti. Az injekciós tűt, annak teljes hosszában a redőre merőlegesen kell beszúrni. Gyengéden húzza ki a tűt a bőrből.

Olvasson tovább! Ez minimális szintig normálisnak tekinthető, ám érdemes tisztában lenni azzal, hogy komolyabb vérzékenységre utaló tünetek esetén pl. Blaskó György, a Trombózisközpont véralvadási specialistája.

vörös foltok a bőrön az injekció beadása után

Bőrpír után kékesfekete elszíneződés Amennyiben a kumarin kezelés első hetében bőrpír jelentkezik, majd rövid idő múlva kb. Az életveszélyes állapotot a bőr kapillárisaiban keletkező véralvadék okozza, melynek következtében bőrelhalás indul meg.

vörös foltok a bőrön az injekció beadása után

Szerencsére megfelelő dozírozással, gyógyszerváltoztatással és odafigyeléssel az állapot elkerülhető, így igen ritka.